Tehnika

Talvise autosõidu ABC: tühja aku laadimine (3)

Toimetas Aare Kartau, 23. jaanuar 2019, 07:15
Foto: Pixabay
Eestimaad on ka sel talvel õnnistatud lumerohkusega. Kuigi selle talve külmarekord sai eile püstitatud, on tõenäoline, et ees ootab veel mitmeid külmi päevi. Paukuv pakane pole aga autoaku parim sõber. Võib juhtuda, et aku lõpetab ühel hommikul ette teatamata töölepingu ja auto ei käivitu. Akule eluvaimu sissepuhumiseks on hea teada mõnda nippi.

Aku on autos A ja O. Kui seda pole, ei saa käima tõmmata mootori südametukseid. Kui pole akut, ei tööta raadio ega kojamehed. 33% juhtudest on auto rikked tingitud just nimelt aku vigadest. Autoakude areng on olnud viimasel kümnendil küll kiire, aga siiski on teatud põhjused, mis nende tööd häirivad ja eluiga mõjutavad:

  • Viletsad ilmastikutingimused
  • Mõneks ajaks (talvel mitmeks päevaks) seisma jäetud auto
  • Lühikesed sõidud
  • Auto vanus

Varasemalt on jagatud nõuandeid, kuidas külmal talvel võimalikke jamasid ennetada: kontrolli autoaku seisukorda enne talvist hooaega ja soeta vajadusel uus; külmal talveööl kutsu aku tuppa ja tõsta ta peale alles enne sõitma hakkamist; kasuta vajadusel aku lisalaadimist.

Alusta sellest

Võta kätte oma auto käsiraamat ja otsi üles peatükk aku laadimise kohta. Loodetavasti on see manuaalis olemas. Kui ei, võta ühendust teenindusega ja uuri järgi, milliseid esmaabivõtteid sa oma sõiduki puhul rakendada võid.

Pea meeles, et kui sa akut laed või aitad laadida teist akut, on see sinu vastutus. Parem on teada, kuidas tegutseda, sest oskamatus võib muuhulgas tuua kaasa ka plahvatusohu.

Kaalu abiaku (rahvakeeles “täkk”) hankimist. Autokaupluste valikus on abiakusid erinevate hindadega. Jällegi on soovitus: loe manuaali, küsi teenindusest ja vali oma autole sobiv “täkk”.

Kuidas autot „krokodillidega“ käivitada ning mida seejärel edasi teha, loe Acceleristast.