Kasulik

9 NÕUANNET, et muutuksid julgemaks 

Toimetas Aare Kartau, 24. jaanuar 2019, 12:26
Foto: Pixabay
Julgus on hinnatud omadus igas kultuuris. Selle all ei pea sugugi mõtlema vaid füüsilist vaprust, vaid ka julgust käituda õigesti moraalsetes ja sotsiaalsetes situatsioonides. Me vajame julgust, et oma põhimõtete eest seista, et alustada vestlust võõra inimesega või kolida uude paika. See on väärtus, mida kasutame igas olukorras, kus on oht isegi üliväikeseks ebaõnnestumiseks. Art Of Manliness on kirja pannud üheksa nõuannet, mis aitavad sul julgemaks inimeseks saada.

1. Tee eeltööd, et kõrvaldada oht jääda teadmatusse

Mida vähem me olukorraga tuttavad oleme, seda enam hakkame närveerima. Ebakindlus tekitab hirmu. Selle vastu aitab ettevalmistus – kogu situatsiooni kohta võimalikult palju informatsiooni! Näiteks enne tööintervjuud tutvu firma taustaga ning vasta internetis leiduvatele stampküsimustele, mida võidakse vestlusel küsida. Asjaolud on vähem hirmsad, kui sa tead, mida oodata!

2. Kasuta lõdvestustehnikaid

Väike hirm võib sind elavdada, suurem aga täiesti välja lülitada. Et paanika jääks soovitud piiridesse, võid kasutada meditatsiooni või rahustavat sisse-välja hingamist.

3. Saa oskuslikumaks

Kindlasti oled kuulnud "kõrvalseisja" efektist. Uurimused on näidanud, et inimesed, kes ei torma abivajajale appi, lihtsalt ei tunne end piisavalt oskuslikuna, et aidata. On kasulik ära õppida esmaabivõtted ning näiteks enesekaitse. Mida oskuslikum oled, seda vapramalt käitud sa erinevates situatsioonides.

4. Võta sõber kaasa

Kui sõber või pereliige on koos sinuga hirmutavas olukorras, tunned end kindlasti vapramalt. Sel puhul on, kellele toetuda. Ka mentaliteet „kui sina teed, siis teen mina ka“ on julgestav.

5. Kanna endaga talismani kaasas

Võid küll arvata, et õnnetoova talismani või religioosse sümboli kasutamine pole ratsionaalne, kuid uuringud näitavad, et sellise asja kandmine parandab nii vaimsete kui füüsiliste ülesannete sooritust. Selline tootem võib olla näiteks ka vanaisa käekell või armastatu foto. Kui esemel on sulle oluline tähendus, siis muudab see ka sind enesekindlamaks.

Foto: PantherMedia/Scanpix

6. Mõtle vähem enda peale

Mida vähem keskendud sellele, kuidas sa hakkama saad, seda julgemalt käitud situatsioonis. Pole vaja mõtiskleda, mida teised sinust arvavad. Ole sihikindel ning keskendu vaid eesolevale ülesandele.

7. Ela oma rolli sisse

Kui sa oled midagi ette võtnud, siis pühendu sellele täiega! Olles eesmärgi püstitanud, täida see! Näiteks kui tagasihoidlik kutt valitakse peo õhtujuhiks, siis keskendub ta rohkem oma ametile, olles sealjuures vabam ning julgem.

8. Harjuta 20 sekundit hullumeelset julgust

Vahel vajad vaid 20 sekundit julgust, et saavutada kõike, mida soovid. Ole tugev ning vaata hirmule 20 sekundit otsa. Või vähem. Sageli on vaja vaid ühte tõuget, et kõik edasine sujuks.

9. Tee midagi hirmutavat igal nädalal

Julgus on nagu lihas, mis vajab regulaarset treenimist, et see tugev püsiks. Selline harjutamine ei vaja palju pingutust. Tee kasvõi korra nädalas midagi sellist, mis sind veidi hirmutab ning närvitsema paneb. Näiteks vestle võõraga, proovi uusi toite, tingi turul hinda või laula karaoket.