Kasulik

10 SOOVITUST unetuse vastu võitlemiseks 

Toimetas Aare Kartau, 5. veebruar 2019, 17:17
 PantherMedia/Scanpix
Kiire elutempo juures pole üllatav, et palju inimesi vaevleb unetuse käes. Väikesed muudatused elustiilis võivad aidata sellest hädast vabaneda. NHS on kirja pannud 10 soovitust, mille abil võid unehäireid leevendada.

1. Hoia regulaarset unerutiini

Mine õhtul magama ning ärka hommikul igal päeval ligikaudu samal ajal. Kindel režiim programmeerib su keha paremini magama. 

2. Loo uinumiseks rahulik keskkond

Magamistuba peab olema koht, mis on loodud puhkamiseks. On oluline, et ruum oleks vaikne ning temperatuur ja valgus sobilik.

3. Voodi peab olema mugav

On keeruline saada head und madratsil, mis on sinu jaoks kas liiga kõva või pehme. Hea madratsi ost on kindlasti väljaminek, mida sa ei kahetse.

4. Tee regulaarselt trenni

Mõõdukas treening aitab vabastada päeva jooksul kogutud pinget. Siiski pole liialt intensiivne trenn enne magamaminekut hea, kuna see võib sind ärksaks muuta.

5. Vähenda liigset kofeiinitarbimist

Õhtuti ürita kohvi, teed või energiajooke mitte juua. Kofeiin segab magamajäämise protsessi ning vähendab sügavasse unne jäämist. Naudi enne magamaminekut pigem sooja piima või taimeteed.

 PantherMedia/Scanpix

6. Ära tarbi üle

Liiga palju toitu või alkoholi (eriti õhtuti!) segab unerežiimi. Alkohol võib küll kiiremini väsinuks muuta, kuid seevastu on uni katkendlikum.

7. Ära suitseta

Nikotiin on stimulant. Suitsetajatel võtab uinumine kauem aega ning nad ärkavad tihti keset ööd üles.

8. Ürita enne voodisse minekut lõdvestuda

Mine sooja vanni, kuula rahulikku muusikat või tee kasvõi joogat. Kõik, mis aitab sul lõdvestada on uinumiseks teretulnud. Ära kasuta enne uinumist ka nutiseadmeid!

9. Tee homsed plaanid valmis

Võta enne magamaminekut aega, ning märgi üles järgneva päeva plaanid ning tegemised. Siis ei pea sa selle üle uinudes pead murdma ega muretsema.

10. Kui sa ei uinu, tõuse üles

Kui tõesti pole tunda, et võiksid peagi uinuda, siis tõuse voodist üles ning tegutse millegagi seni, kuni sa uniseks muutud. Pole mõtet voodis lamada ning muretseda, et und ei tule.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee