Tehnika

LIIKLUSVAHENDITE TULEVIK?! Auto peatus keset ummikut ja lukustas sõitjad tarkvarauuenduse ajaks kabiini (3)

Toimetas Aare Kartau, 6. veebruar 2019, 07:15
Foto on illustreeriv. PantherMedia/Scanpix
Maailma meedias lööb laineid Nio nutikas elektriauto, mis tarkvarauuenduse ajaks sõitjad pantvangi võttis. Proovisõidu ajal peatus sõiduk keset peatänava ummikut, lasi tuled surnuks ja lukustas kabiiniuksed. Sõitjad pidid üle tunni taluma kaasliiklejate ärritust ning tagantjärele tarkade ilkumist: mis te läksite nuppe näppima?

Kas te kujutate ette olukorda, kus autoga rahulikult sõites ühel hetkel ekraanid pimenevad, tuled kustuvad, uksed lukustuvad ja te istute keset kõige vilkamat liiklust tund või kauem, teadmata, millal autost välja või edasi liikuda saate?

Aga just selline asi juhtus hiljuti Pekingi ühel tiheda liiklusega peatänaval, kus Tesla Hiina rivaaliks nimetatud Nio nutikas elektriauto võttis pantvangi testsõitu teinud juhi ja kõrval istunud ettevõtte esindaja. Sõitjatel ei jäänud muud üle kui taluda olukorda, kuni auto oma tarkvarauuendusega ühele poole saab.

Nio esindaja kinnitas vahejuhtumi toimumist möödunud teisipäeval oma Weibo kontol, tuues põhjenduseks asjaolu, et „autojuht tegi teadmatusest terve jada toiminguid, mis aktiveerisid süsteemi uuendamise“ Changan Avenüü liiklusummikus.

Sõiduk „pimendas ekraanid, et alustada tarkvarauuendust, mis kestis üle tunni“, selgitab olukorda autosse vangi jäänud tehaseesindaja oma sotsiaalmeediapostituses ja lisab ekraanist tehtud kuvatõmmise. Täpset intsidendi toimumise aega pole võimalik tuvastada, sest seda näha ei ole.

Halb õnn

3,8 kilomeetri pikkune Changan Avenüü on Pekingi üks peatänavaid, mille ääres asub hulk valitsusasutusi ja Kommunistliku Partei peakorter. Ummikud on siin tavalised, sest liiklus on tihe. Lähedal on kuulus Tiananmeni väljak ning Hiina keskpank.

Changanil kehtib rida liikluspiiranguid – näiteks ei tohi siit vasakule keerata ega sõita tühja taksoga. Tänav on liiklusele tihti üldse suletud, et turvata avalikke propagandaüritusi või Hiinat külastavaid diplomaate.

Nio elektriautosse lõksu jäänutel ei olnud niisiis just kõige mugavam olla – lisaks sunnitud pimendamisele tuli aru anda üksteise järel peatunud politseipatrullidele, kes käskisid edasi sõita. Olukord oli seda jaburam, et ka akent ei saanud avada, et politseile olukorda selgitada.

Nio palub oma ametlikus teates vabandust liikluse takistamise pärast ning lubab edaspidiste intsidentide vältimiseks tarkvarauuenduse käivitamise loogikat muuta.

Loe arvamusi vahejuhtumi aadressil ning põhjalikumat infot Nio kohta Acceleristast.

 Accelerista

3 KOMMENTAARI

t
Tulev, Ik 14. veebruar 2019, 10:14
Koos autonduse "elektrifitseerimisega" sagenevad keset liiklust parkimised, kuna surakas sai otsa. Tavalisi digielektroonika apasakaid hakkab ka senisest rohkem juhtuma.
k
Karbuss 6. veebruar 2019, 15:38
Mida vähem elektroonikat, seda parem. Samuti on odavam remont, sest elektroonikavead tingivad kogu kalli ploki väljavahetamist!
Loe kõiki (3)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee