Kasulik

10 TERVISENIPPI meestele, et elada õnnelikult ja kauem (1)

Toimetas Aare Kartau, 26. veebruar 2019, 17:10
 Pixabay
Kui tuleb juttu tervishoiust, käituvad mehed nagu jaanalinnud, kes pea liiva alla peidavad. Me ei käi arstide vastuvõtul nii tihti kui naised, ega võta ilmnenud sümptomeid kuigi tõsiselt – võibolla see ongi põhjus, miks naistel on pikem eluiga. Portaal Alive on reastanud meestele kümme elementaarset tervislikku nõuannet.

1. Eemalda „valged toidud“ menüüst

Valge jahu, valge suhkur ja teised töödeldud toiduained ei sisalda tervislikke vitamiine ega mineraalaineid, rääkimata looduslikest kiudainetest. „Valged toidud“ tõstavad veresuhkru taset, mis viib terviseprobleemideni. Tarbi pigem kiudainerikkaid täisteratooteid.

2. Hoia eemale ohtlikest transrasvadest

Rasvatarbimise vähendamise kõrval on veelgi olulisem jälgida, mis tüüpi rasvu süüa. Fritüüritud toidud tõstavad südamehaiguste riski. Tarbi vaid tervislikke rasvu, näiteks oliivi- või omega–3 õli.

3. Võta igapäevaselt vitamiine ja mineraallisandeid

Kuigi see pole asendus heale dieedile, aitavad lisandina võetud vitamiinid toitainevajadust rahuldada. Kuidagi tuleb päevane vitamiininorm täis saada!

4. Lisa trennigraafikusse jõuharjutused

Aeroobne treening on südame-veresoonkonnale suurepärane, kuid rasvade vastu võitlemisel on rohkem abiks jõutrenn. Mõistlik on need liita ning luua enda jaoks parim treeningkava.

5. Säilita optimaalne kehakaal

Tervisliku kehakaalu hoidmine on üks parimaid tegevusi, mida sa organismi heaks teha saad. Ideaalse kaaluga tunned end paremini ja näed hea välja, rääkimata terviseriskide vähenemisest.

 Pixabay

6. Jää alkoholi tarbides mõõdukaks

Kindlasti oled kuulnud „Prantsuse paradoksist“, mis tähendab seda, et veini joomine on südamele kasulik. Mitmed uuringud on tõestanud, et väikeses koguses on alkohol tõesti organismile kasulik. Siiski ei tohi vastupidise efekti ilmnemiseks alkohoolsete jookidega liialdada, vaid neid tuleb tarbida mõõdukalt! 

7. Kaitse eesnääret

Alates 40. eluaastast eesnääre suureneb ning võib kaasa tuua öise uriinipidamatuse. Seda tervisehäda saab ka looduslikult ennetada ja kergendada. Selleks võib kasutada näiteks hobukastani ekstrakti või Aafrika ploomipuu koore tõmmist.

8. Vähenda eesnäärmevähi riski

Eksperdid väidavad, et 80% vähkkasvajatest võib ennetada tervisliku eluviisiga. Söö tervislikult ning tarbi lisaks antioksüdante, näiteks seleeni ja E-vitamiini.

9. Säilita seksuaalne võimekus

Impotentsusel on enamikel juhtudel füüsiline põhjus – piisavalt verd ei voola vajalikku kohta. Üleüldise vereringluse parandamiseks järgi dieeti, tee trenni ning tarbi ülalmainitud lisandeid. 

10. Säilita lähedased suhted

Sea endale eesmärgiks tugevdada sidemeid pere ja lähedaste vahel. Head suhted vähendavad stressi ja muudavad ka tervist tugevamaks.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee