Tehnika

Isejuhtivad veokid toovad järgmise arendusbuumi 

Toimetas Aare Kartau, 2. märts 2019, 15:53
Daimleri isesõitvad veokidFoto: AP/Scanpix
2003. aastal tuli Tesla ja tõi kaasa elektriliste sõiduautode buumi. 2017. aastal tegi Tesla veel ühe kübaratriki, lubades teedele tuua isejuhtivad elektriveokid. Ameeriklaste uljaste uudiste taustal ei saa teised tootjad kehvemana näida. 

Tesla on mitut puhku pannud alguse protsessidele, mis pikas perspektiivis muudavad sõidukite paradigmat. Ent ameeriklased ei ole kaugeltki ainsad, kes edukalt uusi tehnoloogiaid kasutusele võtavad, nad on lihtsalt häälekad.

Isejuhtivate veokite maailmas käib vilgas arendustöö ja mõõduvõtmine. Ettevõtted ühinevad, testitakse uusi tehnoloogiaid ja mõeldakse seadusandluse uuendamisele. Taas kord on Ühendriigid, sh California üks kohti, kus autonoomseid raskeveokeid testida.

See ilus päev, kui isejuhtivad veokid normaalsuseks muutuvad, läheneb vältimatult. Õigem oleks öelda, see päev on juba saabunud, sest elektrilised veokid, millel on olemas osaline autonoomne sõiduvõimekus, on eri maailmanurkades teedel liikvel.

On palju ettevõtjaid, kes täisautonoomsele juhtimisele üleminekut pikisilmi ootavad, sest sellega kaasneb tootlikkuse kasv, kütusesääst ja kulude kokkuhoid. Tõenäoliselt toob see kaasa ka ulatuslikumaid muudatusi teeliikluses. Paraku pole kõik muudatused lillelised – päris kindlasti mõjutab isesõitvate veokite tulek oluliselt praeguste veokijuhtide tulevikku.

Valdkonna seitsme põhitegija kohta loe Acceleristast.

Foto: Accelerista

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee