Tehnika

Euroopa autoturul koguvad populaarsust uued brändid 

Toimetas Aare Kartau, 21. märts 2019, 07:15
Alpine A110 GT4.Foto: Imago/Scanpix
Euroopa uute sõiduautode turul oli veebruar vaikne, kerge langusega kuu. Ent riigiti on pilt erinev: näiteks Austrias langes müük mullusega võrreldes kümnendiku, Leedus aga tõusis 94,5%. Margitabelis põnevust jagub: tavaklassis läheb hästi nii Seatil kui Dacial, noobelsegmendis Volvol ja Jaguaril. Alpine’i tulemust ei ületa aga ükski bränd.

Uute sõiduautode müük langes Euroopa Liidu riikides ka veebruaris, hoolimata sellest, et suuremates riikides pööras automüük tõusule. Euroopa Liidus müüdi veebruaris veidi enam kui 1,1 miljonit uut sõiduautot, mida on 1% vähem möödunud aasta veebruariga võrreldes. Kokku on tänavu kahe kuuga müüdud 2,3 miljonit uut sõiduautot ehk 2,9% vähem võrreldes eelmise aasta esimeste kuudega.

Võrreldes jaanuariga, pööras uute sõiduautode müük tõusule mitmes suures riigis, nagu näiteks Saksamaal (2,7%), Prantsusmaal (2,1%) ja üle mitme kuu ka Suurbritannias (1,4%). Samas aga jätkus langus Itaalias (2,4%) ja Hispaanias (8,8%). Balti riikidest tõuseb äärmiselt kiires tempos uute sõiduautode müük Leedus, kus võrreldes mullusega kasvas müük koguni 94,5%. Lätis kerkis müük 3,9% ja Eestis langes 8%.

Uued popid brändid

Euroopa Liidu müügistatistikat vaadates tundub, et ostjad on üha rohkem pöördumas mõistliku hinna poole ehk valivad brände, mis seni on olnud pigem tagaplaanil.

Näiteks Seat, mis kogu eelmise aasta rokkis täiega, on ka tänavu kindlalt püsinud plussis. Ehkki selle turuosa on jätkuvalt 3%, on müügikasv eelmise aastaga võrreldes olnud jaanuaris-veebruaris kokku 2,5%. Seat on ainus Volkswagen grupi (VAG) tavabränd, mis saab ette näidata kasvava müügitulemuse. Näiteks Volkswageni müük on kahe kuu lõikes kukkunud pool protsendipunkti, Škoda 2,3%.

VAG noobelmarkidel on üsna kehvad ajad. Audi tänavune jaanuar-veebruar võrreldes eelmise aastaga 12,5% kehvem, Porschel koguni 47,9% miinust. See-eest Bentley, Lamborghini ja Bugatti kokku on tänavu müünud üle 700 auto ja kasvatanud müüki mullusega võrreldes 15,9%.

PSA Grupi suurim tõusja on Citroen 5,2%, plussis on ka DS. PSA kahe kuu tulemus on 2018. aastaga kõrvuti panduna poole protsendipunkti võrra kehvem ent uued mudelid alles söövad end turule sisse. Opel/Vauxhalli miinuse põhjust tuleb otsida „tuleb-ei tule“ Brexitist.

Renault-Nissani-Mitsubishi allianss võib ette näidata suurepärased tulemused Dacialt ja Ladalt. Mitsubishi on teinud imelise tõusu, võrreldes möödunud aasta kahe kuuga on müük kasvanud 14,6%. Nissan seevastu peab alla neelama mõru pilli – müügilangus üle 25%.