Tehnika

Eksperdi nõuanne: kuidas valida suverehve? (9)

Toimetas Aare Kartau, 30. märts 2019, 13:46
Uued rehvid on alati parem valik kui taastatud rehvid.Foto: PantherMedia/Scanpix
Autole suverehve valides tuleks igal juhul eelistada uusi ning turvalisuse huvides hinna osas kompromisse teha ei maksa. „Rehvi, mis oleks hea, aga samas odav, on keeruline, kui mitte võimatu leida,“ on Ideal Auto tegevjuht Henry Murumaa kindel.

Spetsialisti sõnul on autorehvide valikul hind ja kvaliteet üksteisest vägagi sõltuvad ja näiteks 50 ja 150 eurot maksvad rehvid omavahel võrreldavad ei ole. „Kindlasti saab ka 50eurose rehviga tavaoludes ilusti sõidetud, aga kvaliteetsema rehvi omadused avalduvad just ekstreemsemates ja ootamatutes oludes,“ selgitas Murumaa.

Ta tõi näitena olukorra, mida nii mõnedki autojuhid tõenäoliselt kogenud on, kus otsasõidust teisele sõidukile on puudu jäänud vaid mõni meeter või isegi vähem. „Mida suuremad on kiirused või halvemad ilmastikuolud, seda suurem tähtsus on rehvidel ning siis tunnetab kõige paremini erinevust soodsate ja kallimate rehvide vahel.“

Murumaa sõnul tasub autole rehve valides eeskätt mõelda kolmele asjale. „Esiteks müratasemele, teiseks veeretakistusele, mis mõjutab otseselt kütusekulu, ning kolmandaks pidurdusvõimele märjal asfaldil,“ selgitas ta.

Kui kaua korralik komplekt suverehve vastu peab, sõltub Murumaa sõnul juhi sõidustiilist ja sellest, kas sõidetakse rohkem lühikesi otsi linnas või pikemaid marsruute maanteel. „Tavatingimustes saab ühe rehvijooksuga sõita keskmiselt 25 000 – 30 000 km,“ selgitas ta.

Foto: Pixabay

Eelista uusi rehve kasutatutele

Küsimusele, kas säästmise nimel tasub eelistada vähekasutatud rehve, vastas Ideal Auto tegevjuht eitavalt. „Kasutatud rehvid on juba mingis osas kulunud ning nendega pikalt sõita ei saa. Uusi rehve ostes tuleb küll korraga rohkem raha välja käia, aga need kestavad kauem ja on turvalisemad,“ märkis ta.

Just turvalisus on märksõnaks, millele rehvide valikul mõtlema peab. „Kui rehv näeb visuaalselt hea välja, ei tähenda see automaatselt, et see on 100% korras ja turvaline,“ tõdes Murumaa ja lisas, et on keeruline hinnata, mismoodi kasutatud rehve on hoiustatud ning kas neid on remonditud või mitte.

Näiteks taastatud ehk protekteeritud rehvide puhul tuleks Murumaa hinnangul kindlasti enne rehvitootja kohta asjatundjatelt nõu küsida. „Taastatud rehvi puhul kaetakse vana rehv uue materjaliga ja kuigi protekteeritud rehvid läbivad enne müüki erinevaid teste, ei saa neid uute rehvidega siiski võrdseks pidada,“ märkis Murumaa.

Ideal Auto senisele müügikogemusele toetudes ütles Murumaa, et Eesti autojuhid eelistavad rehvide valikul tuntud tootjaid ning see on ka liiklusohutuse vaatenurgast mõistlik. Ta rõhutas, et odavate ja tundmatute tootjate osas ollakse skeptilised: „Korralik kvaliteetrehv ei ole luksuskaup, mille puhul maksad ainult nime eest. See tagab maksimaalse turvalisuse ja ohutuse.“

9 KOMMENTAARI

r
Reff, Err 7. aprill 2019, 15:17
Hiina toodangu kohta tasub teada, et korralike firmade tütarettevõtted Hinnas toodavad täiesti korralikku kaupa. Kui aga ise asja üldse ei tunne, võib ka järeletehtud firmakaupa saada.
t
Teeline 31. märts 2019, 01:21
Ikka kõige kallimad tuleb osta. Ja sellisel "spetsialistil" kellel on keeruline hinnata, kas rehvi on remonditud ja need 30 000 slikiks sõidab, ei laseks mina isegi rehvirõhku kontrollida, muust rääkimata.
Loe kõiki (9)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee