Kasulik

Suveks kõhulihased vormi? Võta ennast käsile ja alusta toenglamanguga (1)

Toimetas Aare Kartau, 23. aprill 2019, 18:38
Foto: PantherMedia/Scanpix
Rannahooajani pole enam palju aega jäänud. On viimane hetk end käsile võtta ning trenni tegema hakata. Ideaalseks kõhulihaseid treenivaks harjutuseks on toenglamang ehk planking.

Tuleb arvestada, et vaid ühe kuuga planking õllekõhtu six-pack-iks muuta ei suuda. Selleks on vaja vähendada kogu keha rasvaprotsenti, mis võib aega võtta mitmeid kuid. Siiski, kui olukord pole väga hull, võib järjepidev planking ka kuuga väliseid muutuseid luua. Plank-harjutus on kasulik ka seetõttu, et selle abil treenid mitte ainult kõhulihaseid, vaid peaaegu tervet keha.

Internetis leidub palju erinevaid treeningprogramme ning väljakutseid, kuidas kõhulihaseid treenida. Siiski on iga inimese tase ning füüsilised võimed erinevad – seega tuleb leida endale sobiv programm. Mõned tasuta rakendused Androidi ja iOS'i jaoks on näiteks Plank Workout ja Plank Timer. Nendes saad valida endale sobiva taseme, mille järgi luuakse treeningprogramm. Plank-harjutus on suurepärane ka selle poolest, et seda saab ilma lisavahenditeta kodus harrastada.

Mõned näited plank-harjutustest ka järgnevas videos.