Kasulik

Ratturi ja autojuhi suhted on seaduses täpselt fikseeritud, kuid tihti vaevab mõlemaid teadmatus

Toimetas Aare Kartau, 27. aprill 2019, 14:37

9 KOMMENTAARI

k
kirjutan/ 28. aprill 2019, 19:01
uuesti, sest läks modereerimisele.Helsingis talvel veoautogaülesmäge sõites pidin laskma üle tee naise.polnud rohkem autosid ega jalakäijaid.kuna oli libe ja mul 40t koormat, siis vist veerand tundi läks, kui minema sain. Ja see naine jägis sama aja min,et kuidas õnnestub mul kohaltvõtt. vot selline kogemus Hesast.
j
jah/ 28. aprill 2019, 18:41
Jäin talvel helsingis vastumäe sõites seisma, kuna üks mutt otsustas üle tee minna.olime vaid tema ja mina ja libe tee. Lõppes sellega,et mutt vahtis veerand tundi kõrvalt, kuidas oma 40 t koormaga minema sain ja korraliku stau organiseerisin. vot selline kogemus Hesast.
k
k/ 28. aprill 2019, 18:09
Kuna te vastate minu kommentaarile, siis te tahate öelda, et autojuhtidel peaks olema vaba voli näiteks rohelise tulega teed ületavatele jalakäijatele otsa keerata? Kellel siin täpsemalt probleem egoga on? Ja selle mõttekäigu puhul ma tahaksin ikkagi põhjendust, miks peab rekkamees hoidma mutukatest autojuhte? Tema jaoks on isegi pooled autod nähtamatud, ise ta viga ei saa, miks ta sind hoidma peaks?
m
Miks selle ratturi / 28. aprill 2019, 10:23
ja autojuhi nime pole? Kus elavad?
K
\*:*// 28. aprill 2019, 08:35
Kui, kui, kui, ... Autojuhi, mootorratturi, jalgratturi ja jalakäija suhted liikluses on suures sõltuvuses konkreetsete liiklejate egodest. Ennevanasti kehtis liikluses põhimõte, kus oli igaühe enda asi liikluses ellu jääda. Täna sunnib jalakäija ja jalgrattur mitmekümne tonniseid veokeid ja busse erakorraliselt seisma jääma vaid seetõttu, et "seadus" sunnib neid ellu jätma. Alati see ei õnnestu. Aeglasem ja kaitsetum PEAB alati ise mõtlema ise oma tervise ja elu eest. Mida suurem, mida kiirem on sõiduk seda väiksem on väikesel (jalakäijal, jalgratturil) ellu ja terveks jääda. Ta on nähtamatu.
t
Teeline/ 27. aprill 2019, 20:15
Kui autojuht ei märka aeglaselt liikuvat jalakäijat, siis kuidas ta suudab märgata madallennul tulevat jalgratturit.
k
k/ 27. aprill 2019, 19:18
"Sõiduteel tuleb jalgrattaga sõita võimalikult sõidutee parema ääre lähedal, mis võimaldab teistel sõidukitel ratturist ohutult mööduda." - Võimalikult sõidutee parema ääre lähedal sõitmine võimaldab teistel sõidukitel ratturist ka ohtlikult mööduda. Mõnes kohas ei ole autojuhil mingit põhjust jalgratturist üldse mööduda. Püüdlikult sõidutee serva liibudes annab jalgrattur sellega tahtlikult või tahtmatult märku, et autojuht võiks ikkagi üritada. On kindel seaduspärasus, et mida lähemale hoiab jalgrattur sõidutee servale, seda lähemalt autojuhid temast keskmiselt mööduvad.
k
k/ 27. aprill 2019, 19:13
"Kui jalgratturil on vaja teed ületada, siis on seda kõige ohutum teha jalgrattalt maha tulles ja lükates seda enda kõrval." - Jalgrattasõidul tekib muidugi skisofreeniline olukord ka sellega, et üldiselt täiskasvanud jalgrattur ei peaks sõitma kõnniteedel ja peaks olema võimeline peateid ületama ka sõiduteel sõites. Sealjuures peab ta olema võimeline ületama mõlemad suunad korraga, ilma igasuguste ohutussaarteta. Kas sellisel juhul oleks ka kõige ohutum jalgrattalt maha tulla?

k
k/ 27. aprill 2019, 19:10
"Kui jalgratturil on vaja teed ületada, siis on seda kõige ohutum teha jalgrattalt maha tulles ja lükates seda enda kõrval." - Sellisel juhul millega seletada jalakäijate auto alla jäämist, kui see on kõige ohutum viis teed ületada? Julgeks väita, et väga palju jalakäijaid aetakse alla pöördeid lõpetavate autojuhtide poolt, kes pahatihti unustavad üldse vaadata, kas tee on vaba. Kuidas aitab sellisel juhul jalakäijat see, et ta veedab võimalikult palju aega hooletu autojuhi trajektooril?