Kasulik

Mida silmas pidada, kui soovid jalgrattaga rongis reisida (4)

Toimetas Aare Kartau, 30. aprill 2019, 07:15
Elroni reisirong.Foto: Stanislav Moshkov
Eestimaad on kahel rattal mõnus avastada. Tõstad jalgratta rongile, sõidad näiteks Aegviitu, ja matk võib alata. Siiski on ka jalgrattaga rongis reisimisel on omad reeglid, mida enda ja kaasreisijate heaolu nimel meeles tasub pidada.

Elroni „porgandid“ on tipptundidel tihtipeale nii täis, et isegi nõelal pole kohta kukkuda. Jalgrattaga reisija jaoks on see õudusunenägu – isegi kui teed end väikeseks nagu koerakirp, jääb su kaherattaline kõigile jalgu.

Rongiettevõte soovitab alustada oma reisi planeerimist õigest ajastamisest ja vältida võimalusel tipptundidel reisimist. Kuna jalgrataste jaoks on vaid üks vagun, ei pruugi kõik soovijad korraga ära mahtuda. Linnasiseselt tasuks eelistada kergliiklusteed mööda liiklemist.

Otsi tähistatud C-ala

Iga Elroni rongi koosseisus on üks kümne jalgrattahoidjaga C-ala, kuhu avanevad vaguniuksed on väljastpoolt tähistatud jalgratta- ja ratastoolikleebisega. Jalgratta jaoks ei ole tarvis osta lisapiletit.

Rongi C-alas on olemas ka spetsiaalsed riputuskonksud. Kui rongis on rohkem rahvast, tasub ratas kindlasti konksu külge riputada, sest see hoiab ruumi kokku. Vajadusel võib ratast ka uksealas käekõrval hoida, kuid rattaomaniku hooleks on tagada, et ratas ei kuku ega ohusta teisi reisijaid.

C-ala probleemid

Jalgrattaomanikuga kõrvuti reisivad C-alas ka lemmikloomaomanikud, lapsevankriga vanemad ja ratastooliga liikujad. Tipptundide ajal võib see olla paras Segasummasuvila.

Lisaks ummistavad C-ala ka liikumisvahendita inimesed. Neile tuleks viisakalt öelda, et nad kohta vahetaksid, sest ühistransport saab toimida juhul kui üksteisega arvestatakse.

Mida veel koos jalgrattaga rongiga reisides silmas pidada, loe Acceleristast.

Foto: Accelerista

4 KOMMENTAARI

o
Owo 30. aprill 2019, 17:47
Seal on võimalik asjad korralikult kinnitada, muidugi kui halvalt kinnitada ei püsi need seal kaua
r
Reisija 30. aprill 2019, 08:39
See on jama jah, et sõltumata vagunite arvust on rattakohti ikka ühepalju. Tagantjärgi tarkusena: diiselrongidel oleks võinud mootorisektsiooni teha suurema, nii et sinna oleks saanud rattaid panna. Elektrirongide osas ideed puuduvad.
Loe kõiki (4)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee