Tehnika

KAS SUL JUBA ON UUS FACEBOOK? Suhtlusvõrgustik läbib iluoperatsiooni (6)

Toimetas Aare Kartau, 3. mai 2019, 16:06
Facebooki uus disain.Foto: Facebook
Nädala alguses toimus San Joses Facebooki iga-aastane tehnoloogiakonverents, kus räägiti sotsiaalmeediaplatvormi tulevikust, vahendab BuzzFeed. Selgus, et peagi ootab nii Facebooki kui ka Instagrami kasutajaid ees mitu suurt uuendust, millest mõned on juba rakendustesse integreeritud.

Facebooki juht Mark Zuckerberg rõhutas konverentsil privaatsuse tähtsust. „Privaatsus annab meile vabaduse olla see, kes oleme – seetõttu pole üllatus, et kiireim viis, kuidas me internetis suhtleme käib läbi väikeste gruppide,“ sõnas Zuckerberg. Kuna Facebooki on viimastel aastatel raputanud privaatsusskandaalid, tõdes ka ettevõtte juht, et neil pole selles vallas hetkel kõige tugevam reputatsioon. 

Samal teemal

Grupid muutuvad olulisemaks ja uudisvoo tähtsus väheneb

Facebook on viimasel ajal hakanud enam tähelepanu pöörama gruppidele. Ettevõte peab väiksemates kommuunides info vahetamist kasulikumaks. Kui varem ilmus pea kõik informatsioon uudisvoogu, siis nüüd leitakse, et see võib olla inimeste jaoks liiga heidutav. Zuckerbergi väitel kasutab gruppe aktiivselt ligi 400 miljonit kasutajat, kui 2007. aastal oli see number vaid 100 miljonit.

Gruppide edendamiseks viiakse seal sisse mitmeid muudatusi. Ühe olulisema uuendusega luuakse anonüümse postitamise võimalus, mis võib olla kasulik näiteks terviseteemalistes gruppides, kus ei soovita piinlikku küsimust küsides enda nime avaldada.

Uus disain

Facebooki rakendus läbib märkimisväärse iluopi. Esmalt muudetakse Androidi ja iOSi äppide kujundust. Uut mobiiliversiooni saavad paljud juba kasutada. Täielikult minnakse sellele üle lähinädalate jooksul. Ka arvuti-versioon tehakse lähikuudel ümber. Uus kujundus peaks disainerite sõnul olema modernsem ja värskem. Kas vastavaldatud disain on hea uuendus või pigem suur samm tagasi, jääb igaühe enda otsustada.

Uus Facebooki mobiili-versioon on juba avalik.Foto: Kuvatõmmis

„Salaarmastus“

Tulekul on funktsioon nimega „Secret Crush“. See lubab kasutajal valida üheksa sõpra, kelle vastu tal on salajased tunded. Kui sõber samuti sind valib, saate mõlemad teate. Kui valik on vaid ühepoolne, ei saa teine inimene sellest teada. Kõlab üsna nagu Tinder, eks ole. Siiski arvatakse internetis, et funktsiooni puhul on tegemist imeliku ning halva ideega ning see Facebooki ei sobi. 

Secret Crush on on osaks juba eelmisel aastal väljakuulutatud Facebook Dating rakendusele, mis pandi algselt tööle vaid Kanadas ja Tais. Nüüd hakkab see toimima kokku 19 riigis, kuid näiteks isegi mitte USAs. Vähemalt praegu on tegu pigem Aasia riikidesse suunatud funktsiooniga.

Messengeri äpp tuleb ka arvutisse

Kui varem said inimesed arvutis Facebook Messengeri kasutada vaid internetibrauseri kaudu, siis peagi tullakse välja eraldi rakendusega Windows 10-le. Zuckerbergi sõnul on privaatvestlus kõige kiiremini arenev valdkond veebisuhtluses. Aastast-aastasse on videokõnede kasutamine kasvanud ligi 40%.

Instagram pühendub kaubandusele

Facebookile kuuluv Instagram läbib samuti muutuseid. Tehakse lihtsamaks asjade ostmist – nüüd on võimalik rakendusesiseselt valitud brändikaupa osta. Seda arendatakse veel põhjalikumalt edasi. Lisatakse ka „annetuste kleepsud“, mida saab lugudele lisada ning selle abil heategevust toetada. Ettevõte liigub ka selles suunas, et nii Facebookis ja Instagramis like ehk meeldimisi marginaliseerida. Neid soovitakse muuta privaatsemaks.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee