Tehnika

Miks on Alfa Romeo tootevalikus nii vähe mudeleid? (3)

Toimetas Aare Kartau, 10. mai 2019, 14:16
Alfa Romeo Giulia sedaan. AP/Scanpix
Autotootjad on hiigelsuured organisatsioonid, kellel on erinevad eesmärgid ja ostjad. Mõned võtavad sihikule massiauditooriumi ja valmistavad iga pere vajadusi rahuldavaid autosid. Teised toodavad eriti luksuslikke mudeleid, millesse kiinduvad need kliendid, kelle suhtumine autodesse on eriline ja rafineeritud. Alfa Romeo on keskendunud kolmanda kategooria autodele, mille eksklusiivseid sportlikke omadusi oskavad hinnata vaid need juhid, kes seda oma nahal kogenud on.

Seetõttu erineb ka autode pakkumine. Ühtede tootjate logod ehivad luukpäraga linnaautosid, väikseid kaubikuid või pikapeid – teised vaid eksklusiivseid, luksussedaane või maastureid. Alfa Romeo tootevalik hõlmab nii kiireid maksimaalsele juhtimisnaudingule orienteeritud Giulia sportsedaane, kui ka kompaktseid ja väledaid Giulietta luukpärasid.

„Alfa Romeo ei ole kunagi keskendunud iga turusegmenti katvale masstootmisele. Kuid iga päevaga kasvab nende klientide grupp, kes hindavad tootemargi muid omadusi – nagu ajalugu, eksklusiivset disaini, sportlikkust ja Vormel 1 meeskonda. Selliste klientide arv kasvab regulaarselt – iga päev tuleb meie juurde teiste automarkide omanikke, kes soovivad proovida Alfa Romeot ja on peale sõitu võlutud nendest itaalia mudelitest,“ väidab Alfa Romeo müügijuht Arnoldas Ardzevičius. 

Põhimõte ei ole muutunud juba 100 aastat

Alfa Romeo tootevalikus on hetkel kolm mudelit: Giulietta luukpära, Giulia sedaan ja Stelvio linnamaastur. Järgmiste aastate jooksul peaksid turule tulema veel mõned uued mudelid – sedaanid ja linnamaasturid. Paljudel Alfa Romeo premium-segmendi konkurentidel on tootevalikus kümneid autosid – samad mudelid erineva keretüübi ja teljevahega, kuid itaallased pole seda kunagi kaalunud. Põhjused on samad, mis rohkem kui sajand tagasi, kui nende tootmine alguse sai.

„Selle põhjuseks on eksklusiivne disain, sportlikkus ja kvaliteet. Alfa Romeo autosid ei aeta kunagi teistega segi – nende disain, tuled ja rattad on lihtsalt nii teistsugused. Sellele põhimõttele tuleb ohvriks tuua kõikide turuniššide täitmine. Auto katsetamiseks ja kõikide sõlmede viimistlemiseks tuleb neid palju kordi erinevates tingimustes testida. Paljude erinevate mudelite tootmisel on põhjalik testimine võimatu. Isegi sedaani ja universaali juhtimisomadused on erineva kaalujaotuse ja aerodünaamika tõttu erinevad,“ jutustab Arnoldas Ardzevičius.

 Pixabay

Seda põhimõtet illustreerivad kõige paremini tulemused. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio on Nürburgring Nordschleife rajal kõige kiirem sedaan (läbides ühe ringi 7 minuti ja 32 sekundiga) aga Stelvio Quadrifoglio üks kiireimatest linnamaasturitest (7 minutit ja 51,7 sekundit). Alfa Romeo sedaan  demonstreeris Nürburgringi ühe ringi läbimisel paremat aega kui näiteks Porsche Carrera GT või Ferrari 458 Italia, samal ajal kui Itaalia linnamaastur oli üle sellistest mudelitest nagu Lamborghini Gallardo LP 560-4 ja Aston Martin V12 Vantage S.

Kui Alfa Romeo toob turule universaali, on selle esimene eesmärk sama: olla kõige kiirem universaal Nürburgringi rajal. Sama eesmärki taotletakse ka uue sedaani ja kompaktse linnamaasturiga.

Tulevik on sportlik ja elektriline

Pärast pausi selle aastakümne alguses on Alfa Romeol palju uudiseid. Giulia sedaani turule toomine tähistas tagasipöördumist traditsioonilise disaini juurde – esimootor ja tagasillavedu.

Aasta hiljem tutvustati ajaloo esimest Alfa Romeo linnamaasturit – Stelvio’t. Eelmisel Genfi messil tutvustati kontseptuaalset linnamaasturit Tonale’t. See on väiksem kui Stelvio linnamaastur ja sellest peaks saama esimene hübriidjõuallikaga Alfa Romeo mudel ja ka esimene elektriauto.

Elektriautod on veel sportlikumad – nende kiirendus on parem ja raskuskeskme saab viia veelgi madalamale. Juba toimuvad ka erinevad elektriautode võistlused ja alates 2021. aastast võistlevad maailma rallikrossi meistrivõistlustel World RX vaid elektrilised mudelid. Seetõttu liigub ka Alfa Romeo selles suunas.

Väikese Tonale linnamaasturi valikus saab olema nii esimene hübriid kui ka esimene elektrimootoriga versioon. 2020. aastal on oodata ka täiesti uut tagaveolist luukpära.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee